Salgsbetingelser

Sist oppdatert: 24. februar, 2025

1. Bestilling og ordrebekreftelse

Alle vinduer og dører som bestilles via Varde-vindu AS sine nettside produseres etter mål og tilpasses kundens individuelle behov og ønsker. Vær oppmerksom på at vi opererer med en toleranse på +/- 2 mm.

Det er kundens ansvar å kontrollere at ordrebekreftelsen samsvarer med ønsket produkt, ettersom alle varer produseres etter spesialmål og derfor ikke omfattes av angrerett.

Når bestillingen er gjennomført, vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Hvis du ikke mottar denne innen påfølgende arbeidsdag, ber vi deg kontakte oss på e-post kontakt@vardevindu.no

Viktig! Bestillinger av produkter etter spesialmål kan ikke endres etter at de er lagt inn.

2. Betaling

Ved netthandel vil kunden automatisk få eventuelle rabatter som fremgår i nettbutikken.

Alle betalinger til Varde-vindu AS via nettstedet vardevindu.no behandles i NOK gjennom SVEA, og skjer via en sikker, kryptert tilkobling.

For å kunne tilby SVEA`s betalingsmåter, vil det være nødvendig å sender dine personlige data i form av kontakt- og bestillingsdetaljer til SVEA. Dine overførte personopplysninger behandles i tråd med SVEA`s personvernerklæring.

Når du fullfører bestillingen og betalingen, vil det bli gjort en reservasjon på betalingsmetoden din for å sikre at det finnes tilstrekkelige midler til å dekke totalbeløpet for kjøpet. Dersom beløpet ikke kan reserveres, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen.

3. Avbestilling

Vi tilbyr 24 timers gratis avbestillingsrett. Hvis du avbestiller innen 24 timer etter bestilling, er det kostnadsfritt.

Etter 24 timer vil hele ordrebeløpet bli belastet.
For å avbestille må du kontakte Varde-vindu AS skriftlig på reklamasjon@vardevindu.no og oppgi ordrenummer. Avbestillingen må bekreftes via e-post fra Varde-vindu for å være gyldig.
Merk: De samme avbestillingsvilkårene gjelder også under kampanjer.
NB! Vi forbeholder oss retten til en feilmargin på opptil 2 mm på alle våre produkter. Dette innebærer at kjøperen aksepterer at produktdimensjonene som er oppgitt i ordrebekreftelsen kan avvike med opptil 2 mm fra de faktiske dimensjonene.

4. Priser

Alle priser for de enkelte produktene er oppgitt i NOK. inkludert mva, men uten fraktkostnader. Når du har valgt dine produkter, vil du kunne se prisen på forsendelsen i ordreoversikten før du legger inn din endelige bestilling. Prisen er oppgitt i NOK inkludert mva. og vil variere forhold til hvor i landet det skal sendes. Vi leverer i hele Norge, bortsett fra Jan-Mayen.

Vi har ikke mulighet til å selge våre produkter til utlandet. Produkter som fortsatt kan monteres i utlandet, inkludert Svalbard og Jan Mayen, dekkes IKKE av vår garanti.

** Prisene kan variere under kampanjer, og den gjeldende prisen er derfor den som er beskrevet i kampanjen.

MERK: Rabattkoder kan ikke brukes under kampanjer. Dette betyr at du i kampanjer bare kan benytte deg av de aktuelle rabattene, som er gjeldende i nettbutikken.

Ved kampanjer: hvis bestillingen gjøres via Vardevindu.no, vil du få en rabatt på grunn av de administrative besparelsene. Hvis du ber om tilbud via mail eller telefon, vil du få produktene til normal pris.

5. Leverings- og fraktvilkår

Produktene våre er laget etter spesialmål, og leveringstiden som er angitt i ordrebekreftelsen er estimert til når vi forventer at ordren ankommer transportørens (Bring) terminal. Du vil bli kontaktet av Bring innen 2 dager etter at bestillingen din har ankommet vårt lager. Du vil få oppgitt en leveringsdato og tidsramme for når varene vil bli sendt til deg.

Vær oppmerksom på at produkter som er over 2 meter lange kan medføre ekstra leveringstid og kostnader, da disse produktene leveres med spesialtilpassede lastebiler.

Viktig: Hvis du ikke er til stede ved det avtalte leveringstidspunktet, samtykker du i at varene kan leveres uten signert kvittering. Dette innebærer at eventuelle fraktskader eller manglende antall ikke kan kreves kompensasjon for, og retten til reklamasjon bortfaller. Dersom skadede varer mottas med ren kvittering, mister du retten til å reklamere.

Dersom det ikke er mulig å levere helt frem til adressen, og annen informasjon ikke er oppgitt, anses leveringen som fullført når varene er levert så nært som mulig leveringsadressen. Hvis sjåføren ikke kan fullføre leveringen på grunn av veiarbeid eller andre hindringer, vil du bli informert, og bestillingen vil bli levert til nærmeste tilgjengelige punkt. I tilfelle av en mislykket levering på grunn av hinder for sjåførens tilgang, vil Varde-vindu AS kreve betaling for eventuelle oppfølgingskostnader og ny levering.

Eventuelle forsinkelser på grunn av ventetid, forsinket lossing eller mislykkede leveringsforsøk som skyldes forhold hos kjøperen, vil bli belastet kjøperen i henhold til transportørens gjeldende priser.

Leveringsforsinkelser
Vi jobber hardt for å unngå forsinkelser, men de kan oppstå. Hvis det skjer en forsinkelse, vil Bring informere deg om ny forventet leveringstid. Hvis ordren ikke leveres innen 14 uker etter angitt leveringstid i ordrebekreftelsen, regnes den som levert i rett tid. Hvis levering ikke skjer innen 4 uker etter denne perioden, kan du heve kjøpet og få tilbakebetalt innen 14 dager etter at vi mottar denne forespørselen, inkludert kontonummer.

Varde-vindu AS tar forbehold for forsinkelser som skyldes force majeure, krig, lock-out, transportforstyrrelser, maskinfeil, materiale- eller produksjonsfeil. Skadeserstatning kan aldri overstige verdien av det kjøpte produktet, og kan kun avtales på forhånd med Varde-vindu AS. Vi fraskriver oss ethvert ansvar for indirekte kostnader som følge av forsinkelser, inkludert eventuelle kostnader pådratt av tredjepart.

Eventuelle spørsmål eller endringer knyttet til leveringen må sendes til Varde-vindu AS på e-post til kontakt@vardevindu.no i god tid, og eventuelle kostnader knyttet til dette vil bli belastet kjøperen. Levering skjer vanligvis på hverdager mellom kl. 08.00 og 17.00.

NB! Det må være et fast underlag på leveringsstedet. På områder med grus, småstein eller lignende, kan sjåføren nekte å gjennomføre leveringen.

6. Fraktskade og / eller annen generell skade

Fraktskader eller andre skader/mangler skal meldes til Varde-vindu AS ved å fylle ut vårt Reklamasjonsskjema umiddelbart etter at leveransen har funnet sted. Ved levering oppfordres kjøperen sammen med sjåføren, å sjekke alle varer for skade før bekreftelse av mottak. Det vil si, sjekk om emballasjen er ødelagt, eller om det er andre synlige tegn på skade, og om det bestilte antall enheter tilsvarer det som ble levert.

Videre oppfordrer vi deg til å ta bilde- eller video før varene pakkes ut, for å bevise eventuelle skader. Kunden skal alltid dokumentere en skade før et produkt monteres. Dette vil gi mer troverdighet og medhold til kjøperen.

Hvis du ikke er tilstede under leveransen, kan fraktskader eller generell skade fortsatt rapporteres, men mangel på dokumentasjon i form av både foto- og videomateriale under levering og fraktbrev signert med forbehold – kan være negativt for forbrukeren.

Ved synlig forringelse eller skade på varer må mottakeren reklamere 24 timer etter mottak av bestillingen. Reklamasjon på synlige skader eller transportskader må gjøres umiddelbart eller senest innen 24 timer, mens skjulte skader eller produksjonsskader ved mottak må gjøres umiddelbart og senest innen 14 dager etter mottak av bestillingen.

Transportskader vil bli avvist dersom produktet ikke lenger befinner seg på den leverte pallen. Vi vil anbefale deg å ta bilder og video ved utpakking av produktene for å ha nødvendig dokumentasjon ved reklamasjon.

Ovennevnte retningslinjer må følges for at en reklamasjon skal være gyldig.

Ved skade fyller du ut og sender inne reklamasjonsskjema og eller sender mail med dokumentasjon til  reklamasjon@vardevindu.no så snart som mulig. 

OBS! Hvis levering har blitt nektet av deg, som kunde, og det viser seg at det ikke er noen produksjonsfeil / skade eller transportskade, må levering gjennomføres på din egen bekostning.

7. Angrerett og retur

Alle varer bestilt fra Varde-vindu AS er spesielt produsert i henhold til kjøperens individuelle ønsker og behov i samsvar med spesifikasjonene og spesielle dimensjoner spesifisert av kjøperen. Ettersom Varde-vindu AS`s produkter er spesialprodusert, klassifiseres de som tilvirkningskjøp og er dermed unntatt fra angrerett. Er varen levert mangelfull, vil forbrukerkjøpsloven gjelde da dette går under retten til å reklamere (se punkt 5).

Vi tilbyr gratis avbestilling av en ordre opptil 24 timer etter bestillingen. Etter dette vil bestillingens fulle sum bli belastet

For å avbestille bestillingen må du kontakte Varde-vindu AS reklamasjon@vardevindu.no med ordrenr. dette må bekreftes av Varde-vindu AS via e-post, for å være gyldig.

8. Klage- og garantibestemmelser

Forbrukerens rettigheter etter forbrukerkjøpsloven påvirkes ikke av garantibestemmelsene nedenfor.

Våre produkter leveres og selges kun til Norge. Derfor gjøres alle reklamasjoner og forsendelser av manglende materialer og løse deler kun til destinasjoner i Norge.

Hvis et av våre produkter, har en mangel, kan kjøperen klage i samsvar med den norske lovgivningen som til enhver tid gjelder. Det er selvfølgelig et krav at klagen er berettiget og at feilen ikke har oppstått som følge av feil bruk eller feil montering.

Synlige feil og/eller skader MÅ meldes før montering! Det er kjøpers eget ansvar å varsle Klarvinduer om eventuelle skader eller mangler på produktet. Kunden har en undersøkelsesplikt og dersom ikke en synlig mangel er varslet før montering, bortfaller klageretten.

Vær oppmerksom på at garantien og klageretten ikke omfatter det som med rimelighet kan betraktes som “vanlig ettervern”, for eksempel smøring og justering av hengsler eller rammer.

Se for øvrig Drutex garantiseddel for sine produkter.